Thursday, December 21, 2006

Always waiting いつも待っていますよぉ~

We went to the National Museum today. I get bored quickly at museums, but Chris likes museums very much. I browse the museum displays quickly, but Chris takes a loooong time to look. (Museum display explanations are all English. That’s a problem for me, since my English isn’t good enough to understand the explanations. Complain complain… :-P) While Chris was looking at the museum stuff, I sat on a bench and read Lonely Planet… and dozed off…

Strawberry milk shake ストロベリーミルクシェーク

今日は国立博物館に行った。
実際の所、私は博物館があまり好きではないというか、苦手というか・・・
でもクリスは私と全く逆で、どこの博物館に行っても、すごく興味深く見ている。
・・・という訳で、私はやはりデリの博物館も短時間で見終えてしまった。
クリスはというと、解説文を全部読んでいるようで、ゆっくりゆっくり回っている。(実際のところ、説明文は全部英語だから、私のこの英語力では100%理解できる訳がなく・・・。だから早く見終えてしまうんだよ。日本語の解説文だったら、私も全部読んで理解できるのに!ハイ、言い訳でした。)
クリスがまだ見回っている間、私は椅子に座ってガイドブックを読み・・・ウトウト。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home